Thursday 21 June 2018

Zomer kaart- Summer card, with video

Today's card is a summery beach card.
I was inspired by my AAA dt member Xenia, for the letters, When I saw it, I saw Hawaiian shirt and wanted to emulate it.
So for my card I measured the alphabet dies from Marianne Design (Col1449) so I knew where to stamp and color on the Crafter's Companion Neenah paper. I used my Illustrator markers for this, and I started with some shading, but quickly left that avenue.
For the "shirt print"I've used the Karin Joan Folia set (KJ1723) and I stamped it with My Favorite Things hybrid ink so I could use my markers, then cut them out.

Then I inkblended the cardbase with Distress Oxides (mermaid lagoon and Blueprint Sketch) and splattered with a water and bleach solution, then with white spray paint for the sea effect.

I diecut the sea critters from Marianne Design (Col1433) from colored card, but you can also use white card and use your markers of course. Out them together with glue and foamtape, added a white dot with a Sharpie on each eye, makes them look





Vandaag heb ik deze mooie zomers kaart gemaakt.
Ik heb er een Engelse en Nederlandse video van gemaakt, zodat je het proces stap voor stap kunt volgen.

Ik heb gebruikt: Marianne Design Col1449 voor de letters, Marianne Design Col 1433 voor de zee besten en Karin Joan KJ1723 Folia set voor het Hawaii shirt idee.

Ik ben begonnen door de letters te meten, zodat ik wist waar ik moest stempelen en kleuren. Ik heb dit gedaan met alcohol vriendelijke inkt op Crafter's Companion Neenah papier en heb Spectrum Illustrator markers gebruikt voor het kleuren, daarna het woord Zomer uitgestanst.

Voor de achtergrond heb ik Distress Oxides gebruikt  en een water met bleek oplossing voor de spetters en witte spray paint. Achteraf was dit wellicht niet het beste idee, want , ookal speels, het maakt het een beetje druk voor mijn gevoel. Wel super vrolijk en zomers.

Voor de beestjes heb ik gekleurd karton gebruikt, maar wit en dan zelf inkleuren kan natuurlijk ook.
Voor het strand heb ik een stuk kraft karton  in een golf gesneden en met foamtape op de kaart geplaatst. dan de beestjes erop of er achter en met lijm het word Zomer op de zee geplakt, vandaar  de gele letters, die springen er echt  uit zo.

For Xenia's card see this, voor Xenia's kaart, klik hier.

1 comment: