Tuesday 16 April 2019

Carlijn Design - Vrolijk Pasen, met video NL en UK

Nog net op tijd voor Pasen, heb ik een Paasei gemaakt.
Inkblenden met een brayer was helemaal in een jaar of vijf geleden, dus ik dacht ik stof deze techniek weer even af. Ik gebruik een bureau beschermer, die eigenlijk van de kids afdeling komt, om je meubels tegen kliederen te beschermen, maar het belangrijke eraan is dat er een kleine textuur inzit, waardoor je de  Distress inkt, in dit geval, mooi kan uitblenden, zonder randjes. Belangrijk is wel dat je de inkt in het midden van de brayer houdt, anders krijg je alsnog een randje.
Ik heb gebruikt, Squeezed lemonade, Carved pumpkin en Picked Raspberry. De inkt heb ik gedroogd en getest met embossing poeder, maar voor de zekerheid nog een powdertool gekruikt, dan  Versamark inkt aangebracht op een achtergrond stempel (My Favorite Things Wavy coloring book). IK heb er niet zoveel, maar deze vond ik wel tof, beetje handgetekend, alsof  je dat op het ei heb getekend met een zilveren pen, want om te embossen heb ik Wow metallic platinum gebruikt.

Uit een enkele kaart heb ik een ei gesneden en met foamtape bekleed. eerst het gekleurde paneelop de dubbele kaart geplakt dan het "ei"erop en voor de groet heb ik Carlijn Design's set Zonnige tekesten gebruikt en dezelfe inkt en embossingpoeder. Op maat gesneden en geknipt en waar nodig ook met foamtape bekleed en de rest met dubbelzijdige tape.
Voor nog wat meer sparkle 3 zilveren kristallen, plaksteentjes, rhinestones, noem ze zoals je wilt ;-).

De Carlijn Design producten, vind je hier en in geselecteerde hobbywinkels.

Nederlandse video:



Engelse video:





No comments:

Post a Comment